UPT Perpustakaan UNS

  • Beranda
  • Informasi
  • Berita
  • Bantuan
  • Pustakawan
  • Area Anggota
  • Pilih Bahasa :
    Bahasa Arab Bahasa Bengal Bahasa Brazil Portugis Bahasa Inggris Bahasa Spanyol Bahasa Jerman Bahasa Indonesia Bahasa Jepang Bahasa Melayu Bahasa Persia Bahasa Rusia Bahasa Thailand Bahasa Turki Bahasa Urdu

Pencarian berdasarkan :

SEMUA Pengarang Subjek ISBN/ISSN Pencarian Spesifik

Pencarian terakhir:

{{tmpObj[k].text}}
No image available for this title
Penanda Bagikan

E Book

Reclaiming Composition for Chicano/as and Other Ethnic Minorities

Ruiz, Iris D. - Nama Orang;

1 Post Structuralism, Historical Theory and Critical Race Theory: A Pyramid for Critical Historical Analysis -- 2 Introduction to the Field of Composition: Politics from the Start -- 3 A History Untold: Composition’s Connected Past to the Educational Reforms of the Reconstructive Era -- 4 Chicanos and African-Americans: In/Visibility in Composition -- 5 The Second Reconstruction: The Civil Rights Era and Composition’s Response to the New “Egalitarian” University -- 6 Multiculturalism’s Conflict: A Nation’s Quest for Accommodation and Excellence in Education -- 7 Historiography in the Writing Classroom: A Case for Teaching Chicano/Chicana-Latino/Latina history -- 8 Guatemala as a Site for Critical Historiography -- 9 Conclusion. .This book examines the history of ethnic minorities particularly Chicano/as and Latino/as--in the field of composition and rhetoric; the connections between composition and major US historical movements toward inclusiveness in education; the ways our histories of that inclusiveness have overlooked Chicano/as; and how this history can inform the teaching of composition and writing to Chicano/a and Latino/a students in the present day. Bridging the gap between Ethnic Studies, Critical History, and Composition Studies, Ruiz creates a new model of the practice of critical historiography and shows how that can be developed into a critical writing pedagogy for students who live in an increasingly multicultural, multilingual society.


Ketersediaan
#
Koleksi E Book Belum memasukkan lokasi
9781137536730
Tersedia
Informasi Detail
Judul Seri
-
No. Panggil
-
Penerbit
New York : Palgrave Macmillan., 2016
Deskripsi Fisik
XI, 227 p.online resource.
Bahasa
English
ISBN/ISSN
9781137536730
Klasifikasi
370.116
Tipe Isi
-
Tipe Media
-
Tipe Pembawa
-
Edisi
1st ed.
Subjek
International education .
Comparative education.
International and Comparative Education.
Curriculums (Courses of study).
Education—Curricula.
Curriculum Studies.
Info Detail Spesifik
-
Pernyataan Tanggungjawab
Iris D. Ruiz.
Versi lain/terkait

Tidak tersedia versi lain

Lampiran Berkas
Tidak Ada Data
Komentar

Anda harus masuk sebelum memberikan komentar

UPT Perpustakaan UNS
  • Informasi
  • Layanan
  • Pustakawan
  • Area Anggota

Tentang Kami

UNSLA (UNS Library Automation) adalah sistem manajemen perpustakaan daring yang dikembangkan untuk mendukung layanan informasi, penelusuran koleksi, dan pengelolaan sumber daya pustaka di lingkungan Universitas Sebelas Maret. Menggunakan platform Senayan Library Management System (SLiMS), aplikasi ini memberikan kemudahan bagi pemustaka dan pustakawan dalam mengakses, mengelola, dan memanfaatkan koleksi perpustakaan secara cepat, akurat, dan terintegrasi.

Cari

masukkan satu atau lebih kata kunci dari judul, pengarang, atau subjek

Donasi untuk SLiMS Kontribusi untuk SLiMS?

© 2025 — Senayan Developer Community

Ditenagai oleh SLiMS
Pilih subjek yang menarik bagi Anda
  • Karya Umum
  • Filsafat
  • Agama
  • Ilmu-ilmu Sosial
  • Bahasa
  • Ilmu-ilmu Murni
  • Ilmu-ilmu Terapan
  • Kesenian, Hiburan, dan Olahraga
  • Kesusastraan
  • Geografi dan Sejarah
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Pencarian Spesifik
Kemana ingin Anda bagikan?